Adverteren met Google Adwords
Hoe het werkt
Je maakt je advertenties
Je kiest je zoekwoorden. Dit zijn woorden of zinsdelen die relevant zijn voor je bedrijf.
Je advertenties worden op Google weergegeven
Als via Google wordt gezocht met één van je zoekwoorden, wordt je advertentie mogelijk naast de zoekresultaten weergegeven. Je bereikt nu dus een doelgroep die al in je is geïnteresseerd.
Je werft klanten
Gebruikers kunnen eenvoudigweg op je advertentie klikken om iets te kopen of om meer informatie over je te krijgen.
Waarom het werkt
Doelgericht bereik
Nu kun je je advertenties richten op mensen die zoeken via Google. Zelfs als je al in de zoekresultaten van Google wordt weergegeven, kan AdWords je helpen je advertenties te richten op een nieuw publiek via Google en ons advertentienetwerk.
Meer controle
Je kunt je advertenties bewerken en je budget aanpassen totdat je de gewenste resultaten krijgt. Je kunt ook diverse advertentielayouts weergeven en zelfs je advertenties richten op bepaalde talen en geografische gebieden.
Meetbare waarde
Er is geen minimum bestedingsbedrag of tijdslimiet. En met de kosten per klik optie, betaal je alleen als mensen op je advertentie klikken. Dit betekent dat elke euro van je budget rechtstreeks naar het werven van potentiële klanten gaat.
Kosten en betaling
Bezorgd over kosten? Maak je geen zorgen. Met AdWords bepaal je zelf wat je uitgeeft.
Stel je budget in
Er is geen minimum bestedingsbedrag. Het bedrag dat je besteedt aan AdWords bepaal je zelf. Je kunt bijvoorbeeld een dagelijks budget van vijf euro instellen en de maximum kosten voor elke klik op je advertentie instellen op tien eurocent.
Je hoeft niet te raden
We geven een schatting van het verkeer en de kosten van je zoekwoorden zodat je weloverwogen beslissingen kunt nemen over de keuze van de zoekwoorden en het maximaliseren van je budget.
Betaal alleen voor het resultaat
Er worden pas kosten in rekening gebracht wanneer een gebruiker daadwerkelijk op je advertentie klikt en niet wanneer je advertentie wordt weergegeven.
Voor lokale bedrijven
Lokale of regionale doelgerichtheid
Maak je advertenties zo dat ze alleen worden weergegeven bij mensen die in een bepaalde regio zoeken. Nu is het gemakkelijk om je advertenties te richten op online klanten binnen, bijvoorbeeld, 25 kilometer van je voordeur.
Lokale bedrijfsadvertenties
Val op in Google Maps. Mensen die zoeken naar informatie over je bedrijf, zien je locatie, contactgegevens en een door je gekozen afbeelding die op een kaart van het gebied wordt weergegeven.