Search Engine Advertising (SEA)

Adverteren met Google Adwords

Adverteren met Google AdWords

Hoe het werkt

Je maakt je advertenties

Je kiest je  zoekwoorden. Dit zijn woorden of zinsdelen die relevant zijn voor je bedrijf.

Je advertenties worden op Google weergegeven

Als via Google wordt gezocht met één van je zoekwoorden, wordt je advertentie mogelijk naast de zoekresultaten weergegeven. Je bereikt nu dus een doelgroep die al in je is geïnteresseerd.

Je werft klanten

Gebruikers kunnen eenvoudigweg op je advertentie klikken om iets te kopen of om meer informatie over je te krijgen.

Kosten en betaling

Bezorgd over kosten? Maak je geen zorgen. Met AdWords bepaal je zelf wat je uitgeeft.

Stel je budget in

Er is geen minimum bestedingsbedrag. Het bedrag dat je besteedt aan AdWords bepaal je zelf. Je kunt bijvoorbeeld een dagelijks budget van vijf euro instellen en de maximum kosten voor elke klik op je advertentie instellen op tien eurocent.

Je hoeft niet te raden

We geven een schatting van het verkeer en de kosten van je zoekwoorden zodat je weloverwogen beslissingen kunt nemen over de keuze van de zoekwoorden en het maximaliseren van je budget.

Betaal alleen voor het resultaat

Er worden pas kosten in rekening gebracht wanneer een gebruiker daadwerkelijk op je advertentie klikt en niet wanneer je advertentie wordt weergegeven.

Voor lokale bedrijven

Lokale of regionale doelgerichtheid

Maak je advertenties zo dat ze alleen worden weergegeven bij mensen die in een bepaalde regio zoeken. Nu is het gemakkelijk om je advertenties te richten op online klanten binnen, bijvoorbeeld, 25 kilometer van je voordeur.

Lokale bedrijfsadvertenties

Val op in Google Maps. Mensen die zoeken naar informatie over je bedrijf, zien je locatie, contactgegevens en een door je gekozen afbeelding die op een kaart van het gebied wordt weergegeven.